generace_my_2

Ve své práci jsem se zaměřila na generační stereotypy. Metodou experimentálního výzkumu jsem pracovala se stereotypem Snowflake Generation. Otázkou, kterou jsem si položila, bylo, zda naše generace, tedy generace Z, sdílí stereotypní smýšlení mileniálů a jak se případně naše vnímání a sebeobraz posunuje. Vytvořila jsem tedy dotazník v Google Forms, ve kterém jsem respondentům předkládala tvrzení, o kterých se, na základě svého průzkumu, domnívám, že odpovídají stereotypnímu pohledu na svět generace sněhových vloček. Tato tvrzení respondenti ohodnotili na škále 1–5 podle toho, jaký postoj k nim zaujímají. Ze získaných dat byly pomocí speciálně vytvořeného programu vygenerovány grafické obrazy. Pro tuto formu zpracování výsledků jsem inspiraci nalezla taktéž v konceptu generace sněhových vloček – složité charakterové vlastnosti jsou metaforicky vizualizovány pomocí jejich specifických rysů a abstrahovány do jednotné formy disponující nekonečným množstvím jedinečných exemplářů. Jelikož mým cílem bylo zobrazit generaci Z bok po boku s dalšími generacemi, rozhodla jsem se vizuální formou nepoukazovat a rozdíly a specifika každé z generací, ale naopak na to, co je spojuje. Tvary, které jsou v práci použity, jsou abstrahovanými centry v mozku, zodpovědnými za zpracování emocí, myšlenek či vzpomínek. Náš mozek a obecně tedy naše fyzická podoba jsou totiž tím, co nás, nehledě na věk, spojuje.